lördag 14 april 2012

Poison in my Vanity

Fick en request av min kära vän Sting, mitt i SPX stressen, som jag bara inte kunde motstå att göra.
  Många känner kanske till den gamla Street Fighter karaktären "Poison" som kanske är den mest omtalade av de alla, jag vet inte, om vilken "kön" hen egentligen tillhör. Vissa nyare Steet Fighter spelare hävdar att det är en kvinna och allt bara är en myt med det finns tydliga bevis att Poison är en så kallar "New half", som är en Japans förteckning på en transsexuell person/man.

 Sting - Alla som jag har sett ritar Poison så himla kvinnlig och ser verkligen inte ut som en new half, så det skulle vara intressant o se hen i din stil :D
 Sa-chan - så du vill att jag ska rita en RIKTIG new half åt dig?
  Sa-chan - en riktig transsexuell person...
   Sa-chan - från man till kvinna...
    Sa-chan - en Shemale alltså!!??

Skissade först på A4 som jag sedan förstorade och spegelvände i datorn innan jag skrev ut på finare paper i A3. Tog sammanlagt 3 dagar att göra. En dag år skissen, en åt tuschandet och en åt färgläggningen.


 Och här jag jag färdiga resultatet >:D

Om vi vill veta mer om Poison så är denna video väldigt bra. Lång, men bra^^

3 kommentarer:

  1. Haha! Kul att höra historien bakom Poison, har tyvärr inte lirat så mkt street fighter själv men är såklart lite nördintresserad av capcom och den världen och så! Din bild fångar verkligen den där frågan om vad för kön hen tillhör... och ser dessutom stolt ut över det! Jävligt bra uttryck och snyggt tecknat!

    SvaraRadera
  2. Den är så fin att jag får tårar i ögonen! :,S

    SvaraRadera
  3. OMG, gud vad skitsnyggt du ritade Poison! Jag tycker verkligen du har fångat hens karaktär och jag skulle hellre vilja att hen såg ut sådär. Weei, superglad för bilden!! Väldigt fint färglagt också! Tack så mycket för att du ville rita Poison, jag visste att du skulle göra ett toppen jobb. ;D

    SvaraRadera