fredag 1 juli 2011

Akvarell

  Till min fars födelsedag så ville jag ge honom nåt. Hade inte köpt nåt så jag ville göra en bild åt honom istället. Mycket billigare. Då jag hade tagit med mig mina akvarellfärger, av nån anledning, så bestämde jag att använda min av dom och tänkte att det här skulle bli en riktigt fin bild!
MEN!!...Jag har aldrig varit bra på akvarell!!! :C
Så medans jag håller på så inser jag hur mycket jag Failar för varje lager jag har på...och jag hade många lager...
Först å främst så skulle jag ha haft mer blyerts eller ritat ordenliga konturer med tuschet, fast mitt är inte vattentätt... Det är svårt att få ordentligt mörka färger med akvarell. Får ta och öva mer för man kan bli Riktigt snyggt!

Elena....Nu  har jag insett hur svårt det och hur duktig du är!! ...<3





Resultatbulden ser så oklar ut fastän jag har arbetat på den i många timmar och gjort allt för att få den att se bättre ut. Föruton att göra konturer på def för att om jag gör det så tycker jag arr jag förstör lite av stämningen och de efekter jag ville uppnå...

Nån som kan ge mig ett litet tips kanske?

1 kommentar:

  1. Min lilla älskade vän, jag blir så rörd när jag läser detta. Det är så fint av dig och jag tycker att det du skapar är så otroligt bra.
    Jag tror att du måste sänka nivån på din självkritik litet. Allt du gör måste inte vara awsome och superduperfint i dina ögon. Alla har väl en egen "touch" och stil och du får inte sabba dina fina alster genom att göra dem "perfekta". Då mister dina verk den utstrålningen som du ger dem.
    Hoppas du inte har kastat den fina akvarellen, för jag vill ha den.
    Kram, älskar dig så mycket.......

    SvaraRadera