måndag 7 mars 2011

Projekt X

  Har nu krånglat med mitt slutprojektet i en månad nu och inte kommit på någon vettigt jag vill göra. Men jag har nu kommit på en idé som jag vill göra. Det kanske inte är "akademiskt" eller är så "problem lösande" och Höjer kanske inte godkänner det (om inte så struntar jag i han), men jag tycker det skulle vara väldigt roligt, spännande och utmanande för mig att göra. För jag vill verkligen, på de här sista 3 månaderna som jag har kvar på skolan, göra någonting vettigt så jag inte känner att jag har gått på den här skolan helt i onödan :(

  Det jag vill göra... Jag ska välja 5 Manga-genrer, eller vanliga, och sedan välja 5 olika Manga-tecknare med alla olika, unika stilar.
  Utifrån det så ska jag göra 5 stycken kortare serier i olika genrer och ska teckna med inspiration från de tecknare jag valt. Sammanlagt så ska jag försöka få ihop det till en volym.

  Jag har jämt tänkt och sagt till mig själv att jag bara kan göra Yaoi serier för att jag läser bara Yaoi nu för tiden. Men jag har bestämt nu att jag ska försöka mig på andra genrer och stilar och se om jag verkligen kan göra serier.
  Jag har också tänkt på att söka till Kvarnbyskolan nere i Malmö. Då är det projekt-året som jag vill söka till och där vill jag då fortsätta på min idé ock verkligen göra klar det. Om jag inte lyckas göra klart den under tiden jag är där eller ger upp, så vet jag att jag inte är en riktig serie-tecknare och kommer då inte fortsätta satsa på att bli en.
  Men jag kommer aldrig sluta att teckna!!...Aldrig!!

Min Yaoi Samling <3

1 kommentar:

  1. SKITBRA INITIATIV SARA! Seriöst! Jag blir så glad! Jag vill verkligen se dig göra mer än bara yaoi! Jag tror att du inte vill ha yaoi-stämpeln på dig för alltid!

    SvaraRadera