onsdag 12 januari 2011

UPPCON 11

Att jag ska gå på Uppcon 11 är en självklarhet efter förra årets succé. Det var ju i och för sig  min första gång på Uppcon och jag hade inga som helst förväntningar om hur det skulle vara. Bara att det skulle vara mycket folk med cosplay och massa roliga saker från Japan. Men det var det bästa jag varit med om på väldigt länge. Kanske rent av det bästa jag varit med om men tanke på att jag inte har varit med om så många bra saker...

  Artist´s Ally var någon jag blev väldigt fascinerad över på Uppcon. Vanligt folk och riktiga tecknare (kändisar!!) satt där och sålde sina saker. Allt från  fanzin och illustrationer till smycken och nyckelringar. Jag tänkte då...
-"Om dom kan sälja sin saker här så vill ju jag också göra det!! Jag är ju Serietecknare för tusan!!!!"
 Men sen kom jag på, att jag har ju inte gjort så mycket sen jag började på skolan. Inte så mycket som jag velat gjort i alla fall.

  I år, som nyårs löfte, har jag bestämt att bara bra saker ska hända. Jag ska producera och skapa så det bara sprutar från mig så att jag inte kan titta tillbaka och tänka att jag inte tog vara på tiden jag har här på skolan.
OCH jag ska på Uppcon och ha ett bord på Artist´s Ally ^^D
   Dom som ska på Uppcon kommer nog att kunna se mig där, i Artist´s Ally hela helgen. Jag hoppas jag ser se också.


Jag från UC-10

1 kommentar: